kaduFATE

FUDGE, a potem FATE zawsze należały do grona moich ulubionych mechanik. Były zgrabne i elastyczne; celowały w to, by pokazać wyjątkowość postaci gracza. Łączyły ze sobą szkielet zasad oraz przymiotnikową skalę, którą można było nawet wplatać w narrację podczas sesji.

Poniższy szkic mechaniki, znany jako kaduFATE to moja wersja zasad drugiej edycji FATE. Jest maksymalnie uproszczona; jeżeli nie liczyć licencji OGL, mieści się na sześciu stronach. Przygotowując ją myślałem o szybkich sesjach na konwencie – pod nieobecność opasłych podręczników z zasadami, z dużą ilością sytuacji, w których decydować musi prowadzący, a nie reguły.

Plik .pdf jest pewnego rodzaju spóźnionym pożegnaniem z kaduFATE. Dziś na konwentowych sesjach prowadzę z użyciem własnej autorskiej mechaniki – Wstęgi. Nie chciałbym jednak zapomnieć o zasadach, które towarzyszyły mi podczas wielu niezwykle udanych i ważnych dla mnie sesji – choćby wtedy, gdy prowadziłem i zwyciężałem w Pucharze Mistrza Mistrzów w 2007mym roku.

Plik złożył Jarosław ‚beacon’ Kopeć, któremu w tym miejscu serdecznie dziękuję. A Was zapraszam do lektury:

21 comments

  1. Na razie przejrzałem – ładne, ale już na oczy rzuciła mi się nieścisłość. Odnawianie pozimów maga: „Poziom profesji maga odnawia się pomiędzy sesjami” – 1 poziom, czy wszystkie do pozoimu pierwotnego? Jeśli jeden to lepiej uściślić, że pomiędzy sesjami mag odzyskuje 1. poziom, a jeśli wszystkie to lepsza byłaby liczba mnoga.

  2. […] Miałem przygotowany zwięzły opis przybliżający graczom realia gry. Dobrym pomysłem okazało się też wydrukowanie kilkudziesięciu przykładowych obrazków postaci, z których gracze mogli wybrać sobie swoje postacie i złapać estetyczną konwencję gry. Ponadto mieli do wyboru 4 postacie (Przyboczny, Poszukiwacz Skarbów, Wiedzący oraz Wyrzutek), których dokładniejszy opis zawarty był w kopertach.  Opis każdej z postaci poza archetypem nadawał jej jakąś rolę i zadawał pytanie odnośnie motywacji, na które gracz w trakcie sesji mógł sobie odpowiedzieć, a którym ja mogłem grać. Np. Czy skarb jest ważniejszy od towarzyszy? Chcesz powstrzymać złą moc czy przejąć ją dla siebie? Dlaczego wracasz na wyspę? Jaki jest twój stosunek do służby? Każda postać miała cel, który przywiał ją na przeklętą Wyspę Wichrów. Graliśmy na niezawodnej konwentowo mechanice kaduFATE. […]

  3. […] Miałem przygotowany zwięzły opis przybliżający graczom realia gry. Dobrym pomysłem okazało się też wydrukowanie kilkudziesięciu przykładowych obrazków postaci, z których gracze mogli wybrać sobie swoje postacie i złapać estetyczną konwencję gry. Ponadto mieli do wyboru 4 postacie (Przyboczny, Poszukiwacz Skarbów, Wiedzący oraz Wyrzutek), których dokładniejszy opis zawarty był w kopertach.  Opis każdej z postaci poza archetypem nadawał jej jakąś rolę i zadawał pytanie odnośnie motywacji, na które gracz w trakcie sesji mógł sobie odpowiedzieć, a którym ja mogłem grać. Np. Czy skarb jest ważniejszy od towarzyszy? Chcesz powstrzymać złą moc czy przejąć ją dla siebie? Dlaczego wracasz na wyspę? Jaki jest twój stosunek do służby? Każda postać miała cel, który przywiał ją na przeklętą Wyspę Wichrów. Graliśmy na niezawodnej konwentowo mechanice kaduFATE. […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.